söndag 3 januari 2016

Primadonnapläd




Beställde lite garn från Yarn Paradise i Turkiet häromdagen. Finns många fina och billiga garner där, men frakten har ökat så det blir ju inte så jättebilligt i alla fall. Fast det är roligt att man får garnerna så snabbt, jag har alltid fått dagen efter det att jag har beställt, och levererade hem till dörren dessutom.

Den här gången blev det bl.a ett garn som heter ICE Primadonna, 400 gram i färgen Rainbow. Lika delar ull och akryl. Jag är lite trött och trög  i huvudet just nu, så jag ville bara göra något enkelt som inte kräver någon tankeverksamhet. Så jag virkar en ruta, bara runt, runt så länge garnet räcker. Virknål 4,5 mm använder jag.

Idén fick jag i bloggen Look what I made, fast hon har använt ett helt annat, lite tjockare garn.

Nu har jag virkat upp ett 100-gramsnystan, det blev en fyrkant på c:a 50*50 cm. Fortsätter med nystan nr 2 nu!






















Uppdatering 30/12:

Två nystan uppvirkade och pläden är c:a 75*75 cm.










Uppdatering 3/1:

Tre nystan uppvirkade och pläden är c:a 86*86 cm




























Uppdatering 10/1:

Alla fyra nystanen uppvirkade! Men jag känner att jag skulle vilja göra pläden ännu lite större. Bara att beställa mer garn, alltså.





Uppdatering 13/1:

Påfyllning i garnförrådet :-)





















Uppdatering 22/1:

Pläden är färdig sedan några dagar tillbaka. Jag tröttnade när jag hade virkat upp 6 nystan :-)
140*140 blev den till slut.







f














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar